Reklamace zboží

Tento reklamační řád stanovuje Vaše i naše práva a povinnosti dle platných právních předpisů a vztahuje se pouze na zboží zakoupené u společnosti xsafety s.r.o. v e-shopu www.xsafety.cz.
Zboží zakoupené u jiných prodejců či na platformách je nutné reklamovat u původního prodejce.

Právo na reklamaci

Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, máte právo tuto vadu u nás reklamovat.

Reklamovat nelze zboží:

  • u kterého uplynula zákonná či smluvní lhůta k vytknutí vady,
  • které bylo vyrobeno řádně dle chybných podkladů dodaných zákazníkem,
  • opotřebené běžným (obvyklým) užíváním,
  • s vadou, o níž byl zákazník předem informován, nebo kterou sám způsobil,
  • používané v rozporu s návodem k použití nebo doporučenou údržbou.

Za vadu se nepovažují změny vlastností vzniklé opotřebením či přirozenými vlastnostmi materiálu nebo nedodržením zásad správného používání a údržby, např.:

  • vnější mechanické poškození (oděrky, poškrábání, natržení apod.),
  • poškození chemikáliemi, lepidly, teplem či nevhodným skladováním,
  • prošlapání/opotřebení podešve, roztržená poutka, poškození oděvu/obuvi o ostrý předmět,
  • opotřebení způsobené intenzivním používáním osobních OOPP (obuv, oděvy, rukavice, brýle).

Ostatní poškození (např. rozlepení, prasklá nepřeříznutá podešev, praskání švů bez působení síly, olupování povrchu nevzniklé nevhodným používáním apod.) posoudí výrobce v rámci reklamačního řízení.

Životnost vs. odpovědnost za vady

Odpovědnost za vady a životnost zboží nejsou totožné pojmy.
Životnost je doba, po kterou si výrobek při správném používání a údržbě uchovává své typické vlastnosti.
Při intenzivním nebo nevhodném používání může být životnost kratší než zákonná doba odpovědnosti za vady.
Zkrácení životnosti běžným opotřebením není vadou a nelze je reklamovat.

Podmínky pro přijetí reklamace

  • Reklamovat lze pouze kompletní, čisté a hygienicky nezávadné zboží zakoupené u xsafety.cz.
  • Přiložte doklad o koupi a stručný popis vady (ideálně s fotodokumentací).

Práva spotřebitele

  • Vadu můžete uplatnit do 2 let od převzetí zboží (lhůta běží od převzetí).
  • Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění.
  • Po přijetí reklamace vystavíme potvrzení (datum, obsah, požadovaný způsob řešení, kontakt).
  • Při uznané reklamaci zajistíme opravu nebo dodání nové věci bez vady; není-li to možné, máte nárok na přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy (např. opakovaná vada, podstatné porušení smlouvy, zjevná nemožnost vadu včas odstranit).
  • V případě výměny běží nová záruční doba od převzetí nového kusu.
  • Do vyřízení reklamace nemusíte hradit dosud neuhrazenou část ceny.

Práva podnikatele (nákup na IČ)

  • Vadu lze uplatnit v režimu odpovědnosti za vady do 1 roku od převzetí.
  • Je nutné prokázat, že vada existovala při převzetí zboží.
  • Reklamace podnikatelských nákupů se posuzují výrobcem/dodavatelem; 30denní lhůta dle spotřebitelských předpisů se neuplatní.
  • Výsledek: uznání a oprava/výměna, částečné uznání, nebo zamítnutí (neoprávněná reklamace).

Postup při reklamaci

  1. Vyplňte Reklamační protokol (nebo napište e-mail s popisem vady, číslem objednávky a kontaktem).
  2. Přiložte kopii dokladu o koupi; přidejte fotografie vady a obalu výrobku.
  3. Zboží bezpečně zabalte (aby se při přepravě dále nepoškodilo) a zašlete na adresu:

Reklamační formulář ke stažení: ZDE

xsafety s.r.o.
Mitrovická 377/306
724 00 Ostrava – Nová Bělá

📧 info@xsafety.cz
📞 +420 724 006 101

O přijetí i vyřízení reklamace Vás informujeme e-mailem. O reklamacích technického charakteru rozhoduje po posouzení výrobce.